Vrlo kontroverzan savez svastike i polumjeseca. To je dio istorije Drugog svjetskog rata za koji su se od početka 1990-ih počeli zanimati istoričari. Zaista, pakt između nacista i islama uticao je na korijene arapsko-izraelskog sukoba, ali i na odnose održane – čak i danas – između Srba i Bosanaca. Istoričar Xavier Bougarel piše izvanrednu knjigu o jedinstvenoj 13. SS Handschar diviziji, koja se nalazila na Balkanu, što je za Mozele i Alzašane bio žalosni „Das Reich“.

Ako smo ovaj članak odlučili ilustrirati ovom zadivljujućom fotografijom snimljenom u Sarajevu 1941. godine, to je zato što naglašava svu nejasnoću odnosa između Jevreja i muslimana tokom nacističke okupacije, te posljedice Holokausta. Na njemu je prikazana muslimanka koja šeta sa komšijom Jevrejkom i pokriva svoju žutu zvijezdu velom. Znamo da je jevrejsku porodicu ugostila muslimanska porodica nakon što im je kuća uništena.

Danas svi znaju da je musliman spasio “Sarajevsku Hagadu”, koja je i dalje najdragocjeniji sefardski rukopis na svijetu. Znajući da su ga Nijemci, pljačkaši blaga, priželjkivali, direktor Muzeja i bibliotekar lagali su oficiru koji je došao da ga preuzme, rekavši mu da ga je drugi nacista već dva sata ranije oteo. Prema najčešće prihvaćenoj verziji, bibliotekar – Servet Korkut – bi ga sakrio u svom domu, prije nego što bi ga povjerio nekom imamu koji bi ga pobožno čuvao među Kuranima i drugim islamskim knjigama. Servet Korkut je sakrio i mladu jevrejsku devojku – Miru Papo – tako što ju je izdao za daleku rođaku i naterao je da nosi veo.
Ova dva primjera ilustruju suštinsko pitanje koje je postavio Xavier Bougarel u prvom poglavlju svoje posebno dokumentirane knjige: Saradnja bez uvjerenja?

U aprilu 1943. godine, veliki muftija Jerusalema, Amin al-Husein, vođa arapskog pokreta koji je na njemačkom radiju propovijedao sveti rat protiv Jevreja, potvrdio je da su „nacisti najbolji prijatelji islama. Svaki musliman koji izgubi život boreći se za islam i Rajh bio bi "čahid", šehid. U Egiptu, organizacija "Muslimanska braća" ne krije svoje simpatije prema Osovini. Upravo u tom kontekstu Adolf Hitler je izdao naređenje da se formiraju legije muslimanskih dobrovoljaca sa Balkana koji bi bili uključeni u najprestižniju borbenu jedinicu, onu SS-a, potvrđujući da se oni "treba svrstati među evropske narode superiorne rase". ”. Nacistički dostojanstvenici, predvođeni Reicshfürerom SS Himmlerom, tvrde da Kuran najavljuje dolazak Hitlera, a ne kao proroka, već kao “Isa” (Isus) čiji je povratak predviđen u svetoj knjizi da obnovi pravdu i trijumfuje nad Antihristom. Ako su nacističke vođe bile fascinantne muslimanima, zaboravljajući u prolazu da su Semiti, to je bilo zato što su islam smatrali fanatičnom i ratobornom religijom, lišenom “hrišćanske delikatese”.
Mnogi istoričari su uspostavili veze između islama i nacizma. Islamski terorizam, sa svojim mrskim fundamentalizmom sličnim nacizmu, sada potresa naša zapadna društva. Danas naginje određene mislioce da islam i nacizam asimiliraju u zajedničku ideologiju. Marine le Pen je 2014. godine vjerovala da je legitimno uporediti Kuran sa “Mein Kampfom”. Nesvjesna je da su među osnivačima stranke njenog oca bili bivši pripadnici 33. SS divizije Karlo Veliki. Ovo spajanje islama i nacizma je rizično, jer nas značajni činovi otpora muslimana prema nacistima, nažalost nepoznati ili namjerno prikriveni, pozivaju na umjerenost. Sultan Maroka, Muhamed V, snažno se protivio Vichyjevim antijevrejskim zakonima i – u Alžiru – Jevreje nisu uznemiravali muslimani. Ali upravo će iz 13. SS Handschar divizije – jedne od tri muslimanske SS divizije – doći jedan od najsjedinstvenijih činova Drugog svjetskog rata.

“Handschar” je turski jatagon, sablja sa zakrivljenim sečivom. Zašto je divizija Waffen SS-a nosila ovaj čudni amblem? Jer upravo to nije bila njemačka jedinica. U stvari, uglavnom se sastoji od bosanskih i hrvatskih muslimana, uglavnom regrutovanih na silu, kao što je “Das Reich” od Alzašana i Lorenera.

Ovu diviziju, koju čine nepismeni seljaci koji ne govore njemački, nadzire mula i SS imam po bataljonu. U sklopu obuke, prije odlaska na istočni front, jedan od ovih bataljona - 13. - SS Handschar divizije, pod palcem fanatičnog imama i krvožednih vođa - etničkih Nijemaca - smjestio se u Montauban, a zatim u garnizon u Villefranche- de-Rouergue, gdje su muškarci žrtve zlostavljanja i ogorčenih mjera, koje će razbjesniti stanovništvo. Upravo u ovom gradu Aveyronu će se dogoditi jedan od najnevjerovatnijih i najmisterioznijih događaja Drugog svjetskog rata, do te mjere da je prešućen, uključujući i saveznike. U noći sa 16. na 17. septembar 1943. Bosanskohercegovački i hrvatski SS podoficiri će se pobuniti protiv svojih njemačkih vođa, koje će ubiti bez daljnjega, prije nego što preuzmu kontrolu nad gradom i oslobode ga od njemačke okupacije. Samo policajac uspijeva pobjeći i oglasiti uzbunu. Vrlo brzo je veliki dio pobunjenika zadržao grad. Suprotno onome što nam historija želi reći, prvi francuski grad koji je oslobođen nije bio Bayeux 7. juna 1944., već simbolično Villefranche-de-Rouergue 9 mjeseci ranije! Ali ono što je bilo najnevjerovatnije je da su to uradili SS, muslimani, i uz aktivno učešće stanovništva unutar kojeg neće biti – nakon toga – nikakvog denunciranja! Francuski grad koji je oslobodila muslimanska SS jedinica, kakva simbolika!
Avaj, pobunjenici će pogriješiti što ne upucaju imama, opasnog fanatika, koji uspijeva da galvanizira dio trupe koji je ostao neodlučan. On daje naredbu - u ime Allaha - da se ne pobuni protiv legitimnog autoriteta Hitlera. Borbe bjesne između muslimanskog SS-a lojalnog nacistima koji su primili pojačanje od Wehrmachta protiv drugih Waffen-SS-a koji su odabrali logor slobode pokušavajući da osvoje makiju. Stanovništvo je ustanike davalo civilnom odjećom, a po dolasku pojačanja iz Rodeža, sakrivalo ih. To je nemilosrdna potraga koja počinje na ulicama gdje pobunjenici pokušavaju očajnički proboj. Mnogi su ubijeni, drugi su – još zahvaljujući stanovništvu – uspjeli pobjeći i doći do makije i mreža otpora tada u formaciji. One koji će biti zarobljeni čeka strašna sudbina. Četrdeset će biti mučeno, osakaćeno, strijeljano na licu mjesta, a zatim na brzinu zakopano na livadi Sainte-Marguerite. Dvjesto pedeset će biti poslano u logore za istrebljenje, iz kojih će se samo nekoliko vratiti. Zbog toga se u Villefranche-de-Rouergueu nalazi spomen-obilježje u čast muslimanskih mučenika Hrvata koji su se pobunili protiv nacističkog okupatora.
Ova herojska epizoda, koja nas zanima jer se dešava na francuskom tlu, ne bi trebalo da prikrije mnoge zločine koje je kasnije u Bosni počinila 13. SS Handschar divizija - očišćena od svojih dezertera - nad srpskim stanovništvom i rijetkim Jevrejima koji su uspjeli pobjeći hvatanja i masakri ustaša. Snaga rada Xaviera Bougarela – istraživača u CNRS i specijaliste za Balkan – je da nam pokaže da opredijeljenost u ovim podjelama muslimana nije bila iz ideoloških razloga, već iz materijalnih i antipolitičkih razloga.Komunistički. “Veliki njemačko-muslimanski džihad” o kojem je sanjao Himmler bio je neuspješan. Zaključak rada, vrlo dokumentiran i uljepšan neobjavljenim arhivama, poučan je: šta se dogodilo s borcima 13. SS Handschar nakon rata,

Što se tiče velikog muftije jeruzalemskog, Amina al-Huseina (1895-1974), direktno odgovornog za smrt hiljada Jevreja, i izbjeglice u Berlinu od 1941., bogato plaćenog od SS-a i pljačke jevrejske imovine, iznenađeni smo da nije optužen za zločine protiv čovječnosti i izveden pred Nirnberški tribunal. Već 1933. izjavio je: „Principi islama i nacizma predstavljaju izuzetne sličnosti, posebno u afirmaciji vrijednosti borbe i bratstva oružja, u prednosti vođe, u idealu reda“.

I Britanci i Jugosloveni traženi kao ratni zločinac, nakon što mu je Švicarska odbila zahtjev za azil, utočište je našao u Francuskoj, koja je odbila izručenje objema vladama. U maju 1946. uspio je bez poteškoća napustiti zemlju zahvaljujući lažnom pasošu koji mu je dao Quai d'Orsay. Završit će svoje dane u Libanu, i dalje aktivan u anti-židovskoj i anticionističkoj propagandi, a da nikada nije bio zabrinut.

Jean-Jacques BEDU
contact@marenostrum.pm

Bougarel, Xavier, “The Handschar Division: Waffen-SS of Bosnia, 1943-1945”, Passes Composites, 06/10/2020, Dostupno, 1 vol. (437 strana), 24,00 €.

Pronađite ovu knjigu kod naših nezavisnih knjižara u Perpignanu.
Knjižara TORCATIS – knjižara CAJELICE , na web stranici EDITOR sa 
podcastom i u više od 1.000 nezavisnih knjižara u Francuskoj, portal koji je razvio francuski sindikat knjižara: SLF

Vidi također:

  • Roger Falicot i Rémi Kauffer; “ Polumjesec i svastika: Tajne saveza između islama i nacizma od Hitlera do danas ”; Albin Michael; 02/1990; 308p. 12€.
  • Martin Cuppers i Klaus-Maicheal Mallmann; “Plodni polumjesec i svastika, Treći Rajh, Arapi i Palestina”, s njemačkog prevela Barbara Fontaine; Verdier Editions; 10/2009. 343p. 19€.
  • Mattias Kuntzel; “Džihad i mržnja prema Jevrejima”; The Gunner; Pariz, 09/2015; 238 str. 18€.
  • David Motadel; “Muslimani i nacistička ratna mašina”, s engleskog prevela Charlotte Nordmann; Discovery ; Pariz, 02/2019; 440p. 25€.

IN MEMORY



Flag Counter