MOHAMMED AMIN AL-HUSSEINI

Veliki muftija Jeruzalema

1893. Jerusalem-Palestina

4. juli 1974. Bejrut-Liban

Haj/Hajj Amin al-Husseini, bio je islamski vjerski službenik palestinskog podrijetla. Rođen u utjecajnoj jeruzalemskoj obitelji, smatra se jednim od začetnika antisemitizma modernog doba na Bliskom Istoku. Pohađao je sveučilište Al-Azhar, ali je studiranje na ovome sveučilištu prekinuo i završio je Tursku vojnu akademiju u Bitolju. Poznat kao muftija Jeruzalema, iako titulu nije službeno nikada dobio. Njegova najznačajnija služba je "predsjednik visokog islamskog savjeta"

 

Amin al-Husseini ima značajnu ulogu u širenju antisemitizma u arapskom svijetu, kao i suradnje sa nacionalsocijalistima u Njemačkoj. Bio je uvjereni zagovornik holokausta i za vrijeme boravka u Berlinu 1941. godine bio je član SS-a. Šireći aktivnu propagandu za nacističku Njemačku na arapskom jeziku. U kasnijoj fazi drugog svjetskog rata al-Huseini na Balkanu i Africi pomaže i propagira mobilizaciju muslimana za jedinice Waffen-SS.

Život i djelo

 

Počeci

Amin al-Husaini rođena u Jeruzalemu, a bio je sin muftije Muhammed Tahir al-Husaini. Ovaj bezuspješno - ovisno o povijesnom interpretacijom -. Uvjeriti turske vlasti ograničava židovske imigracije u osmanskoj provinciji Palestini i da se zaustavi daljnje zemljišta Prodaja u okrugu Jeruzalemu,  ili židovski doseljenici razlog za iseljavanje, jer 1891 [6 ] Husaini klan se sastojao od bogatih zemljoposjednika koji su imali svoje posjede u četvrti Jeruzalema u južnoj Palestini. U razdoblju 1864-1920, ukupno trinaest članova Husaini gradonačelnika Jeruzalema.

Amin al-Husaini najprije posjetio medresa (kuttub) prije nego što je otišao u srednju osmanskog (rüshdiyye) i katoličke škole, gdje je naučio Osmanskog i francuski.Nakon kratkog razdoblja studija na Saveza izraelskog Universelle, [8] počeo je islamski zakon na Al-Azhar University u Kairu na studij, studij tamo, ali prekinuo dvije godine kasnije. Jedan od njegovih učitelja bio je utjecajni mislioci islama i panarabizam Rashid Rida reformi, koji je ostao al-Ḥusainīs mentora do 1935. [9] Tamo je bio uključen u osnivanje Udruge anti-cionistička palestinskih studenata.

1913 hodočašće al-Husaini, u dobi od 16 godina, zajedno s majkom Zainab u Meku i dobio počasni naslov hodočašća odmor (Ḥāǧǧī). Nakon napuštanja studija, preselio 1914. u Istanbul, gdje je studirao menadžment znanost na jednom od suvremenih otomanskih vojnih akademija. Na početku Prvog svjetskog rata bio je raspoređen u osmanske vojske kao topnički časnik u 47. brigade, redoslijed i İzmir bio stacioniran. Nakon bolesti oslobođenje od vojne službe u 1916. vratio u Jeruzalem, koji je okupirala 1917. Britanci. U tijeku kojih se pridružio kao dio Velike arapske pobune kao član sila Faisal ibn al-Sharif Husain Ibn al-Sharif al-'Alī Hāšimī i radio u isto vrijeme kao i Regrut za britanske vojske u Jeruzalemu i Damaska

Politička aktivnost nakon Prvog svjetskog rata

Godine 1919., al-Husaini na Pan-sirijski kongresu u Damasku, gdje je podržan Emira Faisal Iraka kao budućeg kralja Sirije. Ove godine, al-Husaini došao arapskog nacionalističku ujedinjenje-Nadi Al-'Arabi (njemački: "Arapska Klub") u Jeruzalemu u kojoj je bio predsjednik. On je pisao članke za prvi osnovana u Palestini novine, al-Ǧanūbiyya Sūriyya ("Južni Siriji"). Sūriyya al-Ǧanūbiyya stajati u jeruzalemskom startnog vremena od rujna 1919. pod vodstvom odvjetnika Hassan al-Budayrī i izdana od strane al-'Ārif'Ārif, obje istaknuti članovi u-Nadi Al-'Arabi.

Do 1921. godine, al-Husseini usmjerena na panarabizam a posebno Velike Sirije sa Palestine kao južnoj pokrajini arapskog države i Damask kao glavnim gradom. Veća Sirija treba pokriti teritorij koji bi trebao uključivati današnji stanja Siriji, Libanonu, Jordanu i Izraelu i na okupiranim područjima. Borba za veću Siriji propali nakon što prema Ugovoru o Sykes-Picot, pravilo je prešao preko ovog područja Sirije i Libanona, od srpnja 1920., francuski mandat za Siriju i Libanon. Francuska vojska okupirala Damask, poraženi kralj Faisal i razbila Velike Siriju. Nakon toga, al-Husseini pretvorio iz Damaska orijentirane panarabizam je posebno palestinskog ideologiju s Jeruzalemom kao središtem u.

Židovska kolega al-Husseini, Abbady, prenosi od svojih ranih godina citat:

    
"Gledajte, Abbady, ovo je arapska zemlja i da će tako i ostati. Nemamo ništa protiv originalnih stanovnika zemlje kao i ti. Ali ti strani imigranti, cionisti, mi ćemo ih ubiti do posljednjeg čovjeka. Želimo nema napretka, nema prosperiteta. Ništa drugo nego mača će odlučiti o sudbini ove zemlje. "

Ova izjava se podudara s kasnije, on je odgovoran za odašiljač emitira Zeesen koji govore protiv industrije i industrijalizacije, gdje su Nijemci dobrodošli u internim dokumentima: Vi eventualno htjeli koristiti bez konkurencije na svjetskom tržištu.

Nakon protužidovskih neredima 4. travnja 1920. godine u kojem je osam Židovi u židovskoj četvrti u Jeruzalemu je poginulo, a 234 su ozlijeđene, osudio britansku vojnu jurisdikciju značajan broj Arapa i Židova na dugogodišnje zatvorske kazne. Al-Husseini je jer je pobjegao u Siriju, osuđen u odsutnosti na deset godina - da su fueled nerede na troškove. Međutim, on je morao služiti jedan dan ove kazne.

Imenovan muftija Jeruzalema

Godine 1921. britanski vojni uprava Palestini je zamijenjen civilnu upravu. Prvi Visoki povjerenik Herbert Louis Samuel podigao kaznu protiv al-Husseini i imenovao ga je usprkos nedostatku vjeronauka kao rezultat njegovog pada u Kairu za muftija Jeruzalema, položaj koji je obitelj al-Husseini za više od jednog stoljeća s raznim članovima održan. Samuel je pokušao na taj način postići nagodbu s palestinskim Arapima. Konkretno, on je htio da se zadovolje zajednice Husseini nakon jednog člana obitelji, kao gradonačelnik Jeruzalema bio smijenjen nakon pogroma 1920.  Osim toga, pokušaji da se s ponovnim uvođenjem u Grand muftija Jeruzalema, novi političko-vjerski vođa pod kontrolom britanskog mandata vlasti je pokrenuti nakon uredu Sheikh al-Islama oduzeti od strane mladih Turaka u 1916. i 1920. de facto ukida,.

Ovaj proces imenovanja nije bio u skladu s osmanskom tradicije. Nakon toga imenovan je konklavu svega muftis trenutno djeluje kao vrhovni vjerskih vlasti tri kandidata od kojih su svjetovni vladari [Kalif] određene Grand muftija. Nakon što je britanski preuzeo Palestine, bio je svjetovni vladar Visokog povjerenika. To je dovelo do situacije da neobičnom Židov, Herbert Samuel, Grand muftija određeno. Jedina razlika je da umjesto pet tri kandidata su bili nominirani. Husseini je pripadao niti jedan od tri preferiraju palestinskog Muftija kandidata, tako da je to jednostavno, njegove obiteljske veze i srodstvo osposobljen za posljednji Grand muftije Kamil al-Husaini.  Smatra se da su Britanci u uslijedila spora između Naschaschibi- a Husseini klan joj trenirao fino usklađen sustav "divide et impera".

Godine 1929., ponovno upaljene antisemitske nasilje, s pokolju Hebronu kao vrhunac. To može biti samo zaustavljen intervencijom britanske policije i dovelo do potpunog protjerivanja svih Židova iz Hebrona. Prije nego što je istražna komisija Sir Walter Shaw pozvao al-Husseini, Donjeg doma kao "ništa više od Vijeća sionskih mudraca", u aluziji na krivotvorenim Protokoli Sionskih mudraca.

Godine 1931., al-Husseini pozvan uz Shaukat'Alī, predsjednik indijskog halifata odbora, u Jeruzalemu opći islamski kongres, sudjelovalo 130 delegata iz 22 muslimanskih zemalja sudjelovalo je. Al-Husseini, izabran je u ovom slučaju, koji se dogodio u prosincu 1931. Predsjednik Izvršnog odbora Kongresa, koji je njegov ugled među muslimanima diljem svijeta pokupio jako

Sučeljavanje s Britanskog mandata

Al-Husseini je nakon teškog sudara sa Naschaschibis vođa palestinskog arapskog pokreta. U Naschaschibis koje druge plemićke obitelji u Jeruzalemu, bili su umjereni i spremni prilagodljiva nego strogo protiv britanske Husseini. Tijekom većeg dijela britanskog mandata, spor između ove dvije obitelji oslabio arapsku uzrok. U 1936. je došla do određenog jedinstva kada su sve palestinske skupine udružio snage da se formira stalni izvršni organ, Arapskoj visokog odbor, pod al-Husseini predsjedanja. Odbor je pozvao na generalni štrajk, štrajk i kontrolu zatvaranje lokalne vlasti i zahtijevao kraj židovske imigracije, zabranu prodaje zemljišta Židova i nacionalne neovisnosti. Opći štrajk završio u arapskom pobune protiv britanske vlasti, koji je trajao 1936-1939. Iako arapsko ustanak al-Husseini održan nikakvu uzročnu ulogu, on je vrlo brzo preuzeo vodstvo i organizirano protiv britanskih i anti-židovske radnje. [20] U vrijeme ovog ustanka je al-Husseini predsjednik Arapske visokog odbora i arapski glavni govornik u Peel komisije , U toj ulozi, on je donio kada je svjedočio da je židovska populacija Palestine uništili muslimanskih svetih mjesta. Osim toga, on je tvrdio Palestinu kao islamskoj zemlji, koji se protivio bilo kompromis u živim zajedno sa Židovima u Palestini i pozvao na ispunjavanje britanskih obećanja McMahon-Hussein korespondenciju.

Nakon ubojstva britanskog okruga povjerenika za Galileju, Lewis Andrews, 26. rujna 1937. stavio britanski al-Husseini od predsjednika Vrhovnog islamskog vijeća i zabranio arapsko visokog odbor u Palestini. U listopadu 1937. je muftija Jeruzalema morali pobjeći kako bi izbjegli uhićenje. O Libanonu, otišao je u Iraku do tamo marširali Britance. Kasnije, Husseini je u japanskom veleposlanstvu u Teheranu utočište. S lažnim papirima je stigao 1941. godine preko Turske do Italije, a odatle u Njemačku. [21]

Pobuna prisiljeni Britanija 1939 velike ustupke Arapima. Britanski odustala za uspostavu Palestine kao židovsku državu i ograničenu židovske imigracije u idućih pet godina, na ukupno 75.000. Nakon toga, imigracije iz arapskog pristanka treba ovisna. Međutim, Al-Husseini je koncesije ne ide dovoljno daleko i odbacio novu politiku.

Al-Husseini pokrenut u arapskom svijetu za obnovu i uljepšavanje kampanje Kupole na stijeni. Današnji pogled na Temple Mount odlučno utjecao je al-Husseini je prikupljanje sredstava. Sredstva uglavnom su koristili pozlatu od Kupole na stijeni.

Suradnja s nacističkim režimom

1933, nekoliko tjedana nakon Hitlerova "Preuzimanje vlasti", ponudio je al-Husseini njemački generalni konzul u Britanskog mandata u Palestini sa sjedištem u Jeruzalemu po prvi put njegove usluge. Ponuda početku je odbijen, kako se ne bi ugrozilo anglo-njemački odnosi kroz savez s anti-britanski premijer. Tek nakon 1938. godine, kada su anglo-njemački odnosi više nisu bili važni, al-Husseini ponuda je prihvaćena.

Muftija tražio 15. srpnja 1937. Suradnja s nacističkim režimom. Želio svoju javnu izjavu za arapsko-palestinski nezavisnosti, protiv Peel plana. Kasnije, on je poslao osobnog predstavnika u Berlin pregovarati s nacističkim vođama. Obergruppenführer Reinhard Heydrich, šef sigurnosti Reicha Glavnog ureda, poslao je u rujnu 1937. godine dva SS ljudi, hauptscharführer (narednik) Eichmann i oberscharführer (Master Sergeant) Herbert Hagen u Palestinu. Stigli su u Haifi, ali bi mogao dobiti samo tranzitnu vizu pa se odvezao u Kairu.  Tamo su se upoznali s članom Haganah, ali svrha putovanja je kontroverzna. Tijekom tog vremena, al-Husseini je dobio financijsku i vojnu potporu iz Njemačke i fašističke Italije. Politički htjela Foreign Office, međutim, ne događa interesa za al-Husseini, jer u to vrijeme, bilo je važno da ne smetati Englesku. 1939 al-Husseini pobjegli iz Libanona do Iraka. Tamo je sudjelovao u organizaciji ustanka protiv britanske kolonijalne vlasti i pogrome protiv iračkih Židova.

U svibnju 1940., britanski Foreign Office je odbio ponudu od predsjednika Va'ad Le'umi (Židovska nacionalna vijeća u Palestini) od ubiti al-Husseini, ali u studenom te godine Winston Churchill odobrio plan. U svibnju 1941., nekoliko članova Irgun su pušteni, uključujući i njezin vođa David Raziel i za tu svrhu prebačen u Iraku. Misija je napušten, ubijen je njemački avion kao Raziel.

20. siječnja 1941. godine, Grand muftija pisao Hitleru i ponovno pozvao na javnu političku opredijeljenost čisto arapske Palestine; u povratku njegovi ljudi će se boriti Englesku. Tada su nacisti reagirali Ernst von Weizsäcker okrenuti održivo: Oni će vam pomoći, i opskrbu oružjem, ako se promet je sigurno. Nacisti htjeli sporazuma s osi partner Italija, Sredozemnom moru i njegovih obalnih područja koja su obećali kao kirurškog polja, ne previše očito prekinuta. Ribbentrop je savjetovao Muftija sabotaže i obavještajne radnje u korist Osovine. Tek kad je britanski 2. svibnja 1941. godine, privremeno pro-nacisti napali Irak, koji je izrezati svoje postrojbe u Basri od nadopunjavanje, staviti State Department je 3. svibnja Fritz Grobba u pokretu i dao pro-Nijemce na muftije i al-Gailani od 15 24 Svibanj borbeni zrakoplovi. Za vojne strane Hellmuth Felmy je bio postavljen u pokretu. U konačnici, međutim, izgubio pro-nacističke snage u Iraku za borbu, samo je jedan od svojih zrakoplova ostao netaknut.

U njemačkom Reichu

Dakle, Al-Husseini pobjegao u proljeće 1941., nakon neuspjelog pro-njemačke udara u Iraku, na čelu s Rashid Ali al-Gailani, prerušen u ženu u Njemačku, gdje je živio kao osobni gost Adolfa Hitlera u Oybin. U Europi je uspostavio kontakte s čelnicima bosanskih i albanskih muslimana. Susreo Joachim von Ribbentrop, a primio je i Hitler u Berlinu 28. studenog 1941. To je dovelo do al-Husseini želju za pomoć isključivo arapskog izgradnje države u Palestini:

    
"Njemačka stoji u korist beskompromisnom borbom protiv Židova. To uključuje, naravno, borba protiv židovske domovine u Palestini, koji je ništa više od vladinog centra za razarajućim utjecajem židovskih interesa. "[23]

Hitler je bio određen u ovom trenutku na holokaust, koji se ogleda u dobro dokumentirane izjave:

    
"Njemačka je cilj onda bi samo uništenje žive u arapskom svijetu pod zaštitom britanske snage judaizma. U ovo doba, onda je muftija najkompetentnijih glasnogovornika arapskom svijetu će biti. "

Njemačka je stvorio "Grand muftija Jeruzalema" A "prebivalište", u aryanised kući u Berlinu. Evo, muftija je podržan po nalogu Hitlera, ne samo s opsežnim osoblja, ali nagrađeni velikodušno i dobio u posljednje tri godine mjesečnu 90.000 Marka iz blagajne Federalnog ministarstva vanjskih poslova [...], u značajnom dijelu u stranoj valuti ". To je dalo intervjue načelnika stranih obavještajnih službi Reicha sigurnosti Glavnog ureda, Walter Schellenberg, nadopuniti konzul Carl Rekowski Foreign Office od strane američkog tužitelja na Nirnberškog suđenja, Robert MW Kempner. [25] Ovdje je organizirano Radio propagande podržava opsežan osoblja, o njemu je dostupan za Njemačku, a osobito za arapske i perzijske govornog zemalja, autor odgovarajuće Views, vozio špijunažu i raspada u islamskim regijama Europe i Bliskog istoka. Između ostalog, on je ušao u Berlin džamiju na, primjerice, u povodu blagdana razbijanje brzo u 1942. [26] Nakon pobjedi Saveznika u Drugom bitci kod El Alameina, on je pozvao na džihad protiv Židova. "Izjavljujem sveti rat, braćo u islamu! Ubij Židova! Ubiti ih sve! "
Al-Husseini 19. prosinca 1942., u razgovoru s islamskim dobrovoljcima u kući ravnini
Al-Husseini (u sredini) sa Karl-Gustav Sauberzweig (lijevo), podjela zapovjednik 13. Waffen gorske divizije od SS "Handschar" (Hrvatske br. 1), dok je hodao bosanske volonterima Waffen SS, primanje SS propagande tvrtku od studenog 1943. godine

Rudolf Kastner svjedočio na Nirnberškom suđenja, zamjenik Adolfa Eichmanna, Dieter Wisliceny, bio je muftija pripisuje već u lipnju 1944., uloga u odluci njemačke vlade da istrijebi Židove, koji se ne smije zanemariti. Wisliceny sam svjedočio tijekom suđenja Nirnberškog, Husseini je imao nekoliko vrhunskih nacista, uključujući Hitler je predložio, Ribbentrop i Himmler, istrebljenje Židova. Kao jedan od najboljih prijatelja Eichmanna [27] od muftije trebali imati nakon Wisliceny posjetili Auschwitz i posjetio lokalne plinske komore. Za Husseini, nacistička "konačno rješenje" i kraj problema u Palestini imaju sredstva.

Eichmann je uzvratio tijekom suđenja u Jeruzalemu 1961. godine tvrdeći da je bio prijatelj s muftijom. Vjerodostojnost Wisliceny izjava je sporno. Dok je Michael Mallmann i Martin Klaus-Cüppers radije oslanjaju Wisliceny, daje Bettina Stangneth je obrana strategija Wisliceny. [29]

Husseini očito bio obaviješten o tome što se događa u Poljskoj. U radio emisiji iz Berlina, 21. rujna 1944. godine, rekao je: "Nije li u tvojoj vlasti, o Arapi, otjerati Židove, koji su ne više od 11 milijuna?" Josip Schechtman istaknuo da je bio dobro poznat u to vrijeme je da je prije 1939. oko 17 milijuna Židova u svijetu.

1943 spriječen al-Husseini, otpuštanje 5.000 židovske djece koja su se razmjenjuju na inicijativu Crvenog križa na 20.000 zatvorenika njemačkim. Kroz njegove osobne intervencije s Heinrich Himmler je stigao da su djeca umjesto deportirano i ubijeno u njemačkim koncentracijskim logorima. Muftija pozvao puta na strogom provođenju genocida nad Židovima, između ostalih, u kontrastu važnost "rješavanja Svjetskog židovskog problema" preklinjao Ribbentrop.

Dana 16. siječnja 1943. godine, u završnoj fazi bitke za Staljingrad, a rezultat kojih spriječiti pristup na Bliskom istoku, na Kavkazu, i dok Južna Afrika je upravo osvojili zapadnih saveznika je muftija pretvorio u Berlinu francuski na Nacistička vlada te ih pozvao da daju rat u Sjevernoj Africi više težine. Arapi su spremni da se bore na strani osi. Francuska je protiv nepouzdana.

Od 1943. al-Husseini je bio uključen u organizaciju i obuku postrojbi bosanskih Muslimana iz Wehrmachta i Waffen-SS divizije. Najveći je 13. Waffen Planina Podjela SS "Handschar" (Hrvatska # 1) (također "Handžar"; 21 065 osoba) koji je 1944 operacija protiv srpskih partizana (četničkih) na Balkanu, počevši u veljači. Prije toga, ona je već bijesan 1943 "Obrazovanje" u Francuskoj, gdje je također došao na spin-off od vojnika dijelova okrenuo protiv SS, preživjeli ankete pobjegli makije. Bila je odgovorna za niz zločina protiv civilnog stanovništva. 23. Waffen Planina Podjela SS "Kama" (3793 ljudi) nisu dosegnuti operativnu snagu podjele te je raspušten nakon pet mjeseci; njihove obitelji su prebačeni u drugim jedinicama. Više jedinice bile muslimanske SS samoobrana pukovnija u Sandžaku, tzv Arab Sloboda korpusa, arapski brigada, Slobodan arapske Legija i "Osttürkischer oružja savez" Sv. SS Reichsführer imenovan al-Husseini se SS-gruppenführer (General SS pukovnik) . On je posebno imame SS postrojbi za obuku i nadzor, koji su bili odgovorni za ideološke formiranje boraca.

Od tog snagu "gornja Imama" od SS divizije "Udruge Osttürkischer oružja" bio Nureddin Namangani kasnije poznat. Njega sigurno bavarske vlade u kasnim 1950-ih kao predsjednik Povjerenstva džamije za München za formiranje SS ljude koncentrirane tamo. Bio je aktivan u suzbijanju Varšavskog ustanka. Sa svojim izborima, međutim, sjedila Said Ramazan, kada je tadašnji poznati čelnike Muslimanskog bratstva, sa sobe. Budući da je CIA donio ove istaknutu muslimansku Brother njihovi borci protiv komunizma u Münchenu. Već 1960. godine tada su "braća", a muftija-SS odredi su raseljeni Namangani iz džamije komisije, CIA je igrao Bavarci protiv zida. [35]

28. lipnja 1944. godine, Reich Ministarstvo za okupiranih istočnih teritorija, koji je bio pod vodstvom nacističkog ideologa Alfred Rosenberg pokušali osvojiti više država za sebe i međunarodnoj borbi protiv Židova, tako i za planirane "anti-židovskog kongresa" u Krakovu poziv Mohammed Amin al-Husseini poslana. Projekt je konačno napušten mjesec dana kasnije.

Poslijeratni

Kad je rat završio je pobjegao, kao i mnogi drugi tisuće nacističkih ratnih zločinaca, nezakonite u Švicarskoj, gdje je bio jedan dan. Bernskog "Teritorijalna Naredba 3", izvijestio je 7. svibnja 1945. pet sletio s Siebel Si 204 bez vojne značke u Belpmoos: dva pilota i tri Arapa, uključujući al-Husseini. Nijemci su stavili u civilne i potisnuo tajna; Arapi su prošli 8. svibnja 1945. na graničnom prijelazu Sveti Margrethen francuske vlasti.

Slučaj Haj Amin al-Husseini je pod nadzorom Henri Ponsot u Francuskoj, koji je stajao za njegovu dobrobit i njegovo prijevremeno puštanje na slobodu.  1946, da al-Husseini ostavljajući francuskog zatvora, iako je njegova Handschar podjele samo u ovoj zemlji za ratne zločine počinio. On je dobio azil u Egiptu, gdje su i mnogi drugi nacisti našli utočište i nova područja djelovanja. Cionistički organizacije zatražio Britance optužni al-Husseini kao ratnog zločinca u Nirnberškog suđenja. Britanski odbio, dijelom zato što smatra dokaze beznačajni, ali i zato takav potez bi povećali svoje probleme u Egiptu i Palestini, gdje je al-Husseini je još uvijek popularan. Čak Jugoslavija zatražio njegovo izručenje uzalud. U istoj godini je počeo al-Husseini, organizirati svoju borbu protiv Židova u Palestini i wooed aktivista.

Lider Muslimanske braće, Hassan al-Banna je muftija pohvalio 1946. riječima:

    
"The muftija vrijedi koliko cijeli narod. Muftija je Palestinu i Palestina je muftija. O Amin! Što si velika, nepopustljiv, veliki čovjek! Hitler i Mussolini poraz te nije uplašio. Što heroj, ono čudo od čovjeka. Želimo znati što je arapsko mladost, kabineta, bogati ljudi i knezovi Palestine, Sirije, Iraka, Tunisa, Maroka i Tripolija će učiniti da ovaj junak da zaslužuje tako, ovaj junak koji je jedan, uz pomoć Hitlera i Njemačkoj Carstvo izazvan i borili se protiv cionizma. Njemačka i Hitler su otišli, ali Amin el Husseini će nastaviti borbu. "[38]

Težnje Grand muftije u smislu nacionalsocijalizma u tim godinama može se sažeti u kratkom formulom:

    
"Infiltracija Muslimanskog bratstva s nacional-socijalista idejama i suradnji sa svojim borcima u sprečavanju židovske države, poticanje arapskog stanovništva u britanskom mandat teritoriju i poticanje arapski napad na Izrael u 1948. bili su djelo Velikog muftije iz Jeruzalema i njegovih muslimanskih nacista."

Dana 22. rujna 1948. al-Husseini nazvao Gazu jedan "Arapska vlada za cijelu Palestinu" od 1. listopada, nezavisnu državu s Jeruzalemom kao glavnim gradom. Ova država je prihvatila Egipat, Sirija, Libanon, Irak, Saudijska Arabija i Jemen, ali ne i Jordana i bilo ne-arapske zemlje. Njegova vlada je ovisio isključivo o Egiptu. Kao jordanskim kraljem Abdullahom sam Jordana 1951. godine dodijelio dužnost Grand muftija Jeruzalema na drugi, u organizaciji al-Husseini čiji atentata u Jeruzalemu. 1959 izazvao Egiptu "Arapska vlada za cijelu Palestinu" na.

Al-Husseini je umro u Beirut 1974. Htio je biti pokopan u Jeruzalemu, ali je izraelska vlada odbila učiniti. Al-Husseini je politički mentor Yassera Arafata zapovijedao palestinskih organizacija. Ipak, u 2002. godini, izjavio je Arafat, prema palestinskim Media Watch u intervjuu za "našeg junaka al-Husseini"  Arafat, međutim, nije. - Kao što se često pretpostavlja. - Nećak al-Husseini, ali samo rođak

muftija Jeruzalema Mohammad Amin al-Husayni poziraju za grupnu fotografiju sa službenicima i muškaraca u Handschar divizije, 1943. studenog muftija posjetio podjele tijekom mandata na Neuhammer poligonima, u pratnji raznih muslimanskih dužnosnika iz Bosne
muftija Jeruzalema Mohammad Amin al-Husayni poziraju za grupnu fotografiju sa službenicima i muškaraca u Handschar divizije, 1943. studenog muftija posjetio podjele tijekom mandata na Neuhammer poligonima, u pratnji raznih muslimanskih dužnosnika iz Bosne

Veliki muftija Jeruzalema Mohammad Amin al-Husayni poziraju za grupnu fotografiju sa službenicima i muškaraca u Handschar divizije, 1943. studenog muftija posjetio podjele tijekom mandata na Neuhammer poligonima, u pratnji raznih muslimanskih dužnosnika iz Bosne i Albanije.

“Nepoznata historija Bošnjaka”

Polemike koje se ovih dana javljaju oko Huseina ef. Đoze, čije je ime navedeno među fašistima kojima treba oduzeti imena ulica, samo je vrh ledenog brijega. Da li je historija ono što nam se prikazuje od, gotovo redovno površnih političkih lidera, ili je bošnjačka historija tragična i nikad dovoljno istražena skupina uglavnom tajnih događaja?

Nema sumnje da su nam politički mediokriteti, nedorasli vlastitom poslu,  zatrovali i tu historijsku istinu, naravno zahvaljujući dosadašnjim  indolentnim historičarima, koji bi se trebali pozabaviti historijom vlastitog naroda. Ako ponešto i napišu, većina historičara nema namjeru istupiti u javnosti i reagirati na bilo kakve krive podatke gurnute u javnost kao kost za neobrazovanu svjetinu. Političke podjele unutar Bošnjaka su ideološke i svojim i desnim i lijevim populizmom hrane svoje pristalice za izbore i svake druge svrhe.

Ideološko i historijsko se među Bošnjacima dijeli strogim rezanjem i kidanjem, potezima koji liče više drvosječama a nikako političarima.

Šta je istina o Drugom svjetskom ratu? Evo jednog segmenta koji govori drugačije i kojeg je u svojim memoarima objelodanio Aleš Bebler, Slovenac, Titov general, španski borac, narodni heroj i diplomata.

Sjetimo se da su nedavno bošnjački intelektualci javno u medijima prozivani jer su se tokom posjete jerusalemskog muftije Amin El Husseinija Sarajevu sastali sa njim.

Nakon rata će zbog toga biti osuđivani na dugogodišnje zatvorske kazne. Jedan poseban historičar, Sarajlija Zija Sulejmanpašić, koji je istraživao njemačke i austrijske arhive, jer mu je njemački maternji jezik, zabilježio je da su Beblerova sjećanja otkrila nešto što je u strogo povjerljivim arhivima UDBE ostalo zaspisano samo na tri stranice. Čak i tu „nećemo naći prevažnu činjenicu: poslije Drugog svjetskog rata Huseinija su Saveznici izručili jugoslavenskim vlastima kao ratnog zločinca, i onda je – oslobođen. O tome javnost nije ništa saznala desetljećima. Ali u javnim glasilima, u istupima političkih aktivista Komunističke partije, Narodnog fronta, USAOJ-a, SKOJ-a, na “idejnopolitičkim časovima” organiziranim u vojsci, policiji, po poduzećima, školama, mjesnim zajednicama, na radnim akcijama, Huseinija su stavljali u isti red s Pavelićem, Mihailovićem i nacističkim ratnim zločincima. Dio istine neslovenska javnost saznala je tek 1982. kada je objavljen i srpski prijevod uspomena Aleša Beblera kao istaknutog Titova diplomata“.
U Beblerovoj knjizi sjećanja „Kako sam hitao“ („Dok sam žurio“), objavljenoj 1982. posthumno, jer je autor već umro u augustu 1981., otkriva se neka druga historija od one koja je javno objelodanjena.

U poglavlju “Nemirna godina 1946.” dr. Aleš Beblera je napisao: “Sjećam se da smo u to vreme primili telegram iz jedne od arapskih zemalja: navodno smo zatvorili jernzalemskog muftiju, zbog saradnje s okupatorom. Arapi žarko žele da ga pustimo. U diskusiji je bilo argumenata za i protiv, pa smo odlučili da pitamo Maršala. Dobili smo odgovor: ‘Ako to Arapi žele, dajmo im ga!’, rekao je Tito“. I to je sve o muftiji. Ovi, koji su o El-Huseiniju diskutirali, bili su, po Bebleru – “Komisija za vanjske poslove”: Koča Popović, predstavnik vojske, tadašnji načelnik generalštaba, Vladimir Velebit, predstavnik Ministarstva vanjskih poslova Jugoslavije, Vladimir Dedijer kao predstavnik Agitpropa i Bebler kao sekretar te Komisije. Predsjednik je bio Edvard Kardelj. Poslije sukoba Jugoslavije sa Sovjetskim Savezom u Borbi je jednom prilikom navedeno da je El Huseini oslobođen na preporuku predstavnika te države. Ženi Lebl (Jennie Lebel), koja je 1993. napisala knjigu „Jerusalemski muftija“ o koja se obilno služila izraelskom literaturom i arhivima, piše da su muftiju poslije sloma Trećeg Reicha Francuzi zatočili u neku vilu. Opširno je izvještavano tome što je o njemu javljao Radio-Bejrut, kako su iz arapskih zemalja tražili da se oslobodi, što se o tome pisalo, govorilo u New Yorku, Londonu i Parizu. Odlomak iz Beblerove knjige tumači: “Verovatno da tada ni jugoslavenska ambasada u Parizu nije znala da je lično Tito, na zahtev Arapske lige, još godinu dana ranije odlučio da izbriše Hadži Amina El Huseinija s jugoslovenske liste ratnih zločinaca. Tim navodnim brisanjem s liste” opravdava izjave službenih francuskih predstavnika kako nijedna država ne traži njegovo izručenje. Mada Lebl tumači Beblerove riječi neizravno optužujući Tita, one su je ipak zbunile. Tito ima isuviše velik ugled antifašističkog borca da bi mu se mogla jednostavno prišiti popustljivost prema nacističkim zločincima. Zato se u jednoj napomeni ograđuje: “Nisam u mogućnosti da provjerim što je A. Bebler zapisao u svojim memoarima, ali je najverovatnije da je u Politici pogrešno prevedeno i zapisana ‘dajmo im ga’ pa su mnogi tumačili da se tada muftija nalazio u jugoslavenskim rukama. Bilo je malo paradoksalno kako autor nije imao mogućnosti pročitati prijevod Beblerove knjige, koji je objavljen u Beogradu 1982. godine, ona, koja piše i čita srpski, gdje i tiska svoju knjigu u kojoj se poziva na nekoliko stotina izraelskih, njemačkih, talijanskih, francuskih, engleskih i drugih izvora, svoje je djelo objavila 11 godina kasnije. Zija Sulejmanpašić zaključuje da je iu srpskom i u slovenačkom jeziku može jasno protumačiti preporuka maršala: Dajmo im ga (Dajmo im jih). „Znamo“, piše Zija, „da je i u slovenskom originalu i srpskom prijevodu smisao posve identičan, i da ‘dajmo ga’ nikako ne znači “skidajmo ga s popisa” pogotovo što prethodno još ima rečenica: “navodno smo ga zatvorili”, a ne “navodno smo ga zapisali”. Tada, 1946., Tito i njegova vlada jedva da su imali ikakve odnose s arapskim zemljama. Gotovo sve su bile kolonije velikih sila. Odnosi tih zemalja prema Jugoslaviji znatno su poboljšani tek mnogo godina poslije, u okviru Pokreta nesvrstanosti. Godine 1946. Jugoslavija je gotovo u svemu prisni saveznik i sljedbenik vanjske politike SSSR-a. El Husseini je bio proglašen ratnim zločincem odlukom br. 1892.  Muftija je bio isuviše poznat, da bi se moglo zapadne političare, a pogotovo novinare uvjeriti da “je prinudno regrutovao” ili “organizovao mobilizaciju”. Ključno je izgleda bilo „pitanje što bi u SSSR- u koji je podsticao antikolonijalne pokrete – o tome procesu mislili. Nije Kardeljev odbor zaludu diskutirao, mogli su lako zamisliti taj proces i njegove posljedice. I našli su rješenje, lukavo i podmuklo“, piše Sulejmanpašić. „Muftiju su oslobodili u najvećoj diskreciji, a nastavili ga optuživati, i progoniti one koji su s njim imali bilo kakva posla. Husseini je u periodu od 30. marta do 10. aprila 1943. Posetio Zagreb, Sarajevo i Banjaluku. Primjer je teolog Kasim Dobrača. Kada je El Huseini posjetio Sarajevo sastao se s “Odborom narodnog spasa”. U Odboru je bio aktivan i Dobrača kojem je poslije dužeg istražnog zatvora od 18. do 25. 9. 1947. sudilo vijeće Okružnog suda, zajedno sa skupinom od desetak muslimana, mahom intelektualaca i vjernika. Proces je bio gotovo tipičan sovjetski; (kao iz vremena Staljinovog tužioca Višinskog) optuženi su poslije iznuđenih priznanja svrstani u organiziranu (neprijateljsku, izdajničku, ilegalnu i !.sl.) skupinu “saradnika s okupatorom”, “špijuna”, “nenarodnih elemenata”. Dobrača je uz ostalo bio optužen kao njen vođa i muftijin (pa dakle i nacistički) “agent” i organizator Handžar divizije(!) Uzalud se branio da nije ništa i ni za koga špijunirao, da je samo bio muftijin prevodilac i razmijenio nekoliko pisama (“pismo je veza, a veza je špijunaža”, govorili su tada tužitelji). Zbog pisanja nekog teksta o teškom položaju muslimana u Jugoslaviji, koji je navodno bio prokrijumčaren u Egipat, susreta s muftijom i dvomjesečnog boravka u Berlinu u Njemačko- arapskom institutu gdje je bilo muftijino sjedište, Dobrača je osuđen na 15 godina zatvora, konfiskaciju imovine, gubitak građanskih prava.

Dok su navodni njegovi saradnjici čamili po jugoslovenskim zatvorima Amin El Husseini  je živio u Egiptu, da bi 1959. godine preselio u Liban. Umro je u Bjerutu 1974. godine.

Naravno da je Josip Broz Tito prije svega bio diplomata koji je gledao svoje  interese. Samo po potrebi njegov je bio crno-bijeli svijet. Bošnjački političari nemaju rješenja. Njihov je svijet crno-bijelo u koloru

 

Čitajte u feljtonu „Nepoznata historija Bošnjaka“

Bošnjačka politika i Titovi neobični saveznici (1)

Amin Husseini i Adolf Hitler (9. decembar1941)


IN MEMORY



Flag Counter